Assalamualaikum Semua.......

Sunday 14 September 2008

By: Abg chik

Ramadhan Karim......ape khabar shabat2 sekalian??harapnya sihat dan ceria2 selalu...jadikanlah ramadhan kali ini sebagai bulan utk kita update doa top up amalan and pahala kita supaya dapatlah redeem pahala banyak2.Dan ape yang paling penting kita jadikanlah bulan yg mulia ini sebagai madrasah utk mentarbiah jiwa kita.Ana mengharapkan apabila kita semua keluar sahaja dari madrasah ramadhan ini kita semua akan menghasilkan satu natijah "taqwa" dalam diri kita.Sebagaimana yg kita ketahui bahawa darjat yg paling tinggi disisi Allah s.w.t.adalah taqwa.

Di sini ana ingin berkongsi dengan sahabat2 sekalian mengenai sekeping surat yg telah dikirimkan dr seorang ayah kepada anaknya.Ana yakin semua ayah di dunia nie meletakkan pengharapan yang tinggi terhadap anak-anaknya,tambah2 lagi kita yang mengaji agama nie..ke macam mana sahabat2??walaupun surat ini ringkas tetapi ana mengharapkan kita semua musahabah balik diri kita....apakah kita menjadi seorang anak sepertimana yang diinginkan oleh keluarga kita????sama2 kita renung and sama2 kita fikirkan......



SEKEPING SURAT DARI AYAH

Assalamualaikum w.b.t.

Kehadapan abang yang diingati lagi dirindui, semoga berada dalam keadaan sihat hendaknya. Ayah, mak serta keluarga disini alhamdullilah semuanya sihat walafiat. Bagaimana dengan pengajian abang sekarang?harap-harapnya abang dapat ikutinya dengan baik.

Ayah,mak serta keluarga sentiasa mendoakan kejayaan abang dan rakan-rakan disana. Belajarlah rajin-rajin dan ingatlah bukan hanya sekeping ijazah yang dicita-citakan, tetapi apa yang penting ialah mendapatkan ilmu seberapa yang boleh diperantauan dan bukan sahaja mendapat ilmu tetapi yang lebih penting adalah bertakwa kepada Allah dan tidak menjual ilmu kerana habuan dunia semata-mata.

Jadilah seorang alim yang berilmu,bertakwa kepada Allah,beriman dengan sebenarnya dalam erti kata(jadialah diri kamu seorang Islam dan beriman sepenuhnya kepada Allah dan rasulnya)

Akhir kata jagalah diri abang baik-baik di tempat orang, belajarlah bersungguh-sungguh. Kami menunggu kepulangan abang nanti dengan harapan yang tinggi sebagai seorang anak yang soleh,amin….

Sekian, terima kasih

Yang benar,

Ayahmu





0 Comments: