Dimana Ummat Islam!!!

Thursday 1 January 2009

by : ayah ngah

Keganasan Israel yang dilakukan terhadap bumi palestin pada hari ini adalah hasil dari penipuan dan pembohongan terhadap masyarakat dunia. Mereka telah Berjaya menyebarkan berita melalui makalah, siaran TV,majalah dan sebagainya yang memberi gambaran bahawa Islam itu teroris, Islam itu pengganas, Islam itu penjenayah yang patut diperangi kerana kononnya ia memberi ancaman kepada tamandun manusia. Walau bagaimnapun apa yang memeranjatkan, ada sesetengah ummat Islam, pemimin Islam yang bersetuju terhadap kata-kata tersebut. Oleh sebab itu,saya telah membawa satu petikan ucapan (yang telah diterjemahkan dalam bahasa melayu) dari seorang pejuang Islam yang ingin menyedarkan penganut Islam. Petikan tersebut adalah seperti berikut :

Wahai ummat Islam sekalian!!

Kaum muslimin di palestin telah meminta pertolongan dari kalian, dari pemimpin Islam, dari anak-anak umat Islam yang mendakwa mereka ini merupakan para pengikut Rasulullah s.a.w..lantas apakah yang dilakukan oleh ummat Islam??apakah ummat ini mengikut apa yang dilakukan oleh Rasulullah s.a.w?? apakah mereka melakukan apa yang dilakukan oleh Muhammd s.a.w?? tidak sama sekali!!

Saya bertanya kepada kalian wahai kaum muslimin…bagaimanakah kelaknya kalian akan berhadapan dengan Allah di hari kiamat?? Ketika kalian berdiri di hadapan Allah yang mengetahui segala yang tersirat dan tersurat, yang pada ketika itu bersama kalian adalah seorang anak dari kaum muslimin palestin. Ia berkata “Ya Rabb..Ya Allah aku telah meminta pertolongan dari ummat Islam, namun ummat Islam tidak menjawab panggilanku”. Tidakkah kalian gentar akan disoal oleh Allah kelak??

Wahai Kaum muslimin sekalian!!

Dimanakah tentera kaum muslimin?? Mengapa pertolongan tentera antara bangsa yang dipinta?? Dimanakah tentera Mesir? Dimanakah tentera Syiria?dimana Jordan? Dimanakah tentera negara-negara teluk? Dimanakah tentera Yaman, Algeria, Indonesia, Malaysia? dimanakah Negara yang mengaku sebuah negara Islam?? di manakah bom-bom tentera Pakistan dan untuk siapakah bom ini dihasilkan?? Untuk apakah tentera-tentera ini disediakan??

Wahai manusia, aku bersuara untukmu dengan kesedihan, dgn kepiluan di dalam hatiku. Aku bersuara untukmu dan aku mengigatkanmu. Suatu hari nanti kalian akan berdiri dihadapan Allah yang maha mengetahui. Mereka yang akan bersama dengan kamu pada hari kiamat adalah

anak-anak kecil yang bersuara, “Ya Rabb.. ummat Islam telah mengecewakan aku, ummat al-Quran telah mengecewakan aku, ummat Islam yang mengaku beriman dengan Nabi Muhammad s.a.w jua telah mengecewakan aku”. Bagaimanakah perasaan kamu ketika itu? Dimanakah kalian akan menyembunyikan diri pada ketika itu? Hei! Mengapa kamu mendiamkan diri wahai ummat Islam. Mengapa kamu sangat lemah? Ummat Islam bukanlah ummat yang lemah. Tidakkh kalian malu??

Kalau benarlah begitu, maka tidak salahlah sebagaimana yang dinyatakan dalam satu hadis nabi yang antara lainnya bermaksud bahwa ummat Islam yang begitu ramai pada suatu hari nanti hanyalah seperti buih-buih dilautan. Mereka ini akan dicampakkan suatu penyakit dalam diri mereka iaitu penyakit wahn (cintakan dunia dan takut mati)

Wahai saudaraku sekalain!!

Bilakah ummat Islam akan bangun?bilakah mereka ini akan sedar permasalahan utamanya? Bilakah ummat ini akan kembali kepada Islam? Apakah kalian nantikan lagi atas apa yang telah dilakukan oleh kaum yahudi, kaum Israel, kaum kuffar laknatullah. Apakah kalian menanti sehingga mereka ini melakukan sesuatu yang lebih buruk dari ini? Demi Allah! Mereka telahpun melakukannya..

justeru aku ingin bertanya kalian semua, Islam apakah yang kalian anuti? Quran apakah yang kalian imani? Atau adakah kalian membaca al-Quran dengan pandangan kafir?adakah kalian memahami Islam melalui pemahaman kuffar? Atauapakah Islam yang kalian ikuti ini tidak mengandungi ayat Allah yang bermaksud : “dan sekiranya mereka meminta pertolongan kalian( ketika mereka diserang) kerana Islam, kalian mestilah menolong mereka”. Atau apakah Islam yang kalian anuti ini tidak mengandungi sabda Rasulullah s.a.w : “seorang muslimin itu adalah saudara muslim yang lain”. Ia tidak menzaliminya, mengkhianatinya atau menyerahkannya (kepada yang menzaliminya) .

Lantas, pengkhianatan apakah ini wahai pemerintah Islam? Bagaimana kalian akan bertemu Allah dan apakah yang kalian akan katakan sedangkan Kalian mendakwa kalian bersama dengan Islam. Wahai pemerintah Negara Islam! Bertakwalah kamu kepada Allah. Bebaskanlah diri dari penyakit wahn (cinta dunia dan takut mati). Ketahuilah bahawa para pemimpin yang takut kepada Amerika, mereka berdoa kepada Amerika, mereka meminta kepada Amerika, mereka percaya kepada Amerika bahawa Amerikalh yang memberi dan mengambil nyawa mereka. Sedarilah wahai ummat ku sekalian! bahawa tiada tempat berlindung kecuali kembali kepada Al-Quran agar kekuasaan Islam dapat didirikan di bumi Allah ini.



wahai ummat Islam sekalian!!


Saya menyeru kepada kalian wahai saudara ku! Agar kalian bangun dan membuang debu-debu yang sudah terlalu lama melekat di tubuh kalian dan bersama-samalah dengan saudara kalian yang bekerja keras demi mengembalikan kegemilangan Islam dimuka bumi ini semula. Dengan mengembalikan khilafah Islam buat kali kedua melalui tarikat Rasulullah s.a.w, mudah-mudahan kalian memenuhi tanggungjwab kalian terhadap Allah. Maka janganlah kalian saling mengkhinati dan membohongi sesama sendiri. Mintalah pertolongan Allah untuk menjalankan tanggungjawab ini, agar Allah mengurniakan kemulian kepada kalian di dunia dan akhirat serta mendapat keredhaanNya.

Bersama menyelamatkan ummat Islam..Takbir3x

0 Comments: