fatwa yang dipermainkan...

Tuesday 25 November 2008

by : aQira

Salam sejahtera dan salam bertemu kembali…

Mudah-mudahan sahabat sahabiah sekalian sihat hendaknya..pada minggu ini saya ingin mengambil peluang untuk membicarkan masalah isu semasa yang mungkin pad pandangan kalian semua sudah basi dan lapuk. Wlau bagaimanapun saya tetap mahu menulisnya hu2.

Allah melaknat perempuan yang menyerupai lelaki..begitulah sebaliknya...


Sahabat sahabiah sekalian…

Pada tanggal 23 Oktober 2008 yang lalu, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan telah mengeluarkan fatwa mengharamkan perbuatan perempuan yang membuat penampilan seperti lelaki atau dimasa kini dinamakan "pengkid" gejala ini telah menular dalam masyarakat kita khususnya kepada remaja perempuan Islam yang dikatakan semakin membimbangkan. Apakah yang dimaksudkan dengan istilah pengkid ini? Apa perbezaan dengan istilah tomboi dan adakah mereka ini sama dengan mereka yang digelar lesbian?? Sebelum kita pergi kepada perbincangan yang lanjut eloklah terlebih dahulu saya jelaskan apakah maksud istilah-istilah agar kita dapat mengenali dan membezakannya.


Pengkid

Ø Berpakaian dan bergaya seperti lelaki (pakaian dan cara hidup)

Ø Tubuh badan dan rambut sama seperti lelaki

Ø Menjalin hubungan dengan wanita sehingga ada yang bercinta dan melakukan seks

Ø Membengkung payudara

Ø Suka wanita cantik

Ø Menganggap diri seperti lelaki yang boleh menjaga pasangan, terutama apabila diganggu

Tomboi

Ø Perwatakan seperti lelaki

Ø Ada perasaan terhadap lelaki

Ø Bukan lesbian (suka sesama jantina atau pengkid)

Ø Minat terhadap aktiviti lasak dan mencabar

Ø Ada sikap kasar dan ganas

Lesbian

Ø Perwatakan sama seperti wanita sejati

Ø Suka sesama jantina

Ø Memiliki sikap cemburu

Ø Suka wanita cantik


Setelah kita mengetahui pegelasan istilah tersebut, maka dapatlah kita ketahui bahawa setiap istilah tersebut mencerminkan kebobrokan manusia itu sendiri yang mahu lari dari fitrah kejadian asal manusia. Inilah tahap kefasadan yang paling teruk dalam diri manusia yang mahu bertuhankan syaitan laknatullah. Mengapakah manusia ini ingin melawan sunnatullah? Apakah ini merupakan perangcangan orang kafir yang ingin menyerng Islam tanpa senjata atau Adakah ini merupakan suatu tanda akhir zaman? Sama-samalah kita menilainya…


Saudaraku sekalian…

Setelah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan mengeluarkan fatwa berkaitan dengan hal terbabit, apa yang mengejutkan saya adalah, ada pihak telah cuba bersuara untuk mempertahankan hubungan di luar fitrah sesama wanita dengan mengadakan demonstrasi jalanan bagi membantah keputusan fatwa tersebut. Penentangan ini ekoran ketidakpuasan hati mereka terhadap fatwa tersebut yang dikatakan telah mengganggu hak kebebasan serta prinsip sama rata bagi golongan terbabit.


Melalui pembacaan saya diakhbar-akhbar dan juga majalah-majalah, ada beberapa kenyataan yang sangat menyakitkan hati dan jika diperhatikan ayat-ayat mereka ini menampakkan mereka ini benar-benar memerlukan bimbingan agama. Diantara pandangan mereka dalam isu tersebut adalah seperti berikut :

1)“Ada hikmah mengapa Tuhan mencipta makhluk seperti kami. Kami adalah petanda dunia sudah hampir kiamat. Kami peringatan untuk manusia lain beringat-ingat. Kami bukan ingin dibelenggu dosa. Satu hari kelak Allah akan memberi hidayah dan kami akan terima dengan hati terbuka”.

2)“Fatwa itu tidak akan berjaya menghapuskan pengkid. Takkan apabila saya berjalan dalam keadaan berpakaian seperti lelaki, polis terus tahan dan tangkap saya. Atau, adakah apabila saya dengan kawan perempuan makan bersama-sama, kami terus ditangkap?”

3) “Kami (pengkid) lebih mudah dekati mereka (wanita), terutama apabila ada masalah. Walaupun sehingga ada yang melakukan hubungan seks, ia masih selamat kerana sukar untuk mengandung,”

4) “Kami tidak merogol, tidak mencuri atau melakukan jenayah besar seperti membunuh. Yang kami buat ialah keluar dengan rakan, ‘enjoy’, lepak dan minum, itu saja,”

Begitulah diantara pandangan mereka yang dirasakan dapat membela diri walhal menampakkan kejahilan dan kedungugan mereka. Oleh yang demikian, perlu dinyatakan disini bahawa, pengharaman hubungan sesama jenis ini bukanlah suatu fatwa yang baru bahkan telah diharamkan oleh Allah semenjak zaman nabi Lut lagi. Pengharaman ini jelas kerana ianya bukan sahaja jauh terpesong daripada fitrah kemanusiaan bahkan terang-terang merosakkan imej wanita itu sendiri.

Justeru, saya melihat masalah ini tidak lari dari beberapa sebab yang perlu diketahui, antaranya ialah :


a) Ikutan peredaran zaman
b) Hilang haluan pergaulan dan ingin bermesra dengan orang yang mudah memahami (wanita)
c) Kecurangan lelaki yang disayangi
d) Dibinasakan atau dimusnahkan hidupnya oleh seorang lelaki (rogol)
e) Berpendapat wanita lebih menarik kerana kelembutannya

secara kesimpulannya dapat saya nyatakan bahawa kerosakan gejala ini merupakan suatu agenda terancang yang telah disusun oleh barat untuk menghancurkan Islam berdasarkan bukti yang telah dinyatakan oleh Abdullah Nasih Ulwan dalam bukunya, Pendidikan Anak-anak Dalam Islam. “selepas Perang Salib-Kristian, golongan kuffar telah berusaha sedaya upaya untuk menjatuhkan orang Islam. Antara salah satu perancangan mereka ialah merosakkan imej wanita Islam dengan menonjolkan kepentingan gerakan pembebasan wanita.

Malah, mereka menimbulkan perdebatan membabitkan hak dan persamaan kaum wanita dengan kaum lelaki, mencacatkan undang-undang Islam mengenai perkara poligami,dan banyak lagi usaha-usaha yang mana semua itu untuk membangkitkan kekeliruan dan menimbulkan syak terhadap kesesuaian syariat Islam dan amalannya dalam kehidupan ini..fikir-fikirkan lah

0 Comments: