Ahli Bait Crystal Mengutuk Tindakan Israel

Tuesday 30 December 2008

by: ahli bait

Sambutan tahun baru maal hijrah bagi penduduk gaza bagaikan disambut dengan cahaya gemercipan bunga api tahun baru masihi yang diraikan setiap tahun oleh seluruh dunia. Israel begitu rakus membunuh penduduk palestin tanpa menghiraukan tangisan dan laungan penduduk Islam yang berada disana. Serangan yang dilakukan ini disifatkan sebagai serangan yang ingin membunuh dan menghilangkan terus penduduk Islam di muka bumi palestin. Penduduk palestin yang merupakan saudara seagama dengan kita, seakidah dengan kita telah dibunuh dengan kejam tanpa menghiraukan belas kasihan. Inilah jenayah yang paling besar atas muka bumi ini dan ianya patut menerima bala yang besardari Allah s.w.t.



Oleh sebab itu, Ahli bait kami setegas-tegasnya mengutuk tindakan ganas Israel ke atas wilayah Gaza yang masih lagi tidak dihentikan tersebut dan kami semua memohon kepada Allah agar menurunkan bala yang besar menimpa golongan kuffar tersebut. Dengan itu juga, kami ingin mengajak sahabat/biah sekalian agar menyahut seruan dari pihak PMRAM untuk mengadakan kempen seperti berikut :

1) Semua mahasiswa-mahasiswi digalakkan mengikuti perkembangan yang berlaku di Gaza mulai (Ahad, 28/12/08) sehingga hari (Sabtu 04/01/2009) melalui televisyen(berita), suratkhabar harian, web-web berita menerusi internet dan apa jua perantaraan yang boleh dicapai bagi mengikuti perkembangan ini dari semasa ke semasa. Sekurang-kurangnya 10 minit setiap hari.

2) semua mahasiswa-mahasiswi digalakkan mengadakan solat hajat serta qunut nazilah secara berterusan dari hari ke hari (sama ada secara berjemaah atau bersendirian) . Galakkan ini bermula (Ahad, 28/12/08) sehingga akhir peperiksaan fasa pertama.

3) Bergelap selama 15 minit pada hari Sabtu akan datang, 04/01/2009(Sabtu malam Ahad) bermula jam 7.30 malam waktu Mesir.

mudah-mudahan segala kempen yang dijalankan ini dapat melahirkan rasa simpati dalam diri setiap mahasiswa setersunya membankitkan rasa cintakan ummat Islam yang berada di gaza dan seluruh dunia amnya.

0 Comments: